پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ |۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 15, 2024
تصاویر/ حال و هوای اربعینی مرز تمرچین

حوزه/ مواکب حسینی در مرز پیرانشهر مستقر شده و خدمات رفاهی، اسکان و تغذیه و فرهنگی به زوار امام حسین(ع) که برای حضور در پیاده روی اربعین این مرز را انتخاب کرده‌اند، ارائه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، موکب پیامبر اعظم(ص) دانشگاه صنعتی ارومیه که در ورودی کارخانه قند پیرانشهر از ۲۱ مرداد فعالیت خود را آغاز کرده است تا ۶ شهرویور به زائرین اربعین که از مرز تمرچین عبور خواهند کرد خدمات اسکان و تغذیه ارائه می‌کند، همچنین برخی فعالیت‌های این موکب نیز به صورت فرهنگی خواهد بود.

موکب شهدای سنگر سازان بی سنگر

خدمات مواکب حسینی در مرز تمرچین پیرانشهر به زوار اربعینی

موکب شهدای سنگر سازان بی‌سنگر سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان غربی نیز در خروجی شهرستان نقده اول جاده پیرانشهر از یازده روز مانده به اربعین حسینی مستقر شده و با پذیرایی نوشیدنی و میوه در خدمت زوار سید الشهدا(ع) و مهمانان ایرانی و خارجی و کاروان‌های زیارتی اربعین مرز تمرچین است.

موکب کتابخانه حسینی در مرز تمرچین

خدمات مواکب حسینی در مرز تمرچین پیرانشهر به زوار اربعینی

همزمان با ایام اربعین حسینی و در راستای خدمت‌رسانی فرهنگی به زائرین، موکب اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با عنوان «کتابخانه حسینی» و با شعار «کتاب آزادگان، حسین(ع)» در مرز تمرچین شهرستان پیرانشهر برای سومین سال پیاپی برپا شده و میزبان زائرین خواهد بود.

در این موکب که از ۲۵ مرداد تا ۴ شهریور به‌منظور پاسداشت و ترویج آئین بزرگ پیاده‌روی اربعین، خدمت‌رسانی فرهنگی، توجه به نیازهای مطالعاتی زائرین و محقق ساختن شور و شعور حسینی دایر خواهد بود، برنامه‌های فرهنگی، ترویجی کتاب محور با محوریت اهل بیت(ع) به‌ویژه امام حسین(ع) و قرآن کریم با شعار «کتاب آزادگان، حسین(ع)» ویژه تمامی گروه‌های سنی اجرا شده و در کنار خدمات عمومی سایر موکب‌ها، به ارائه خدمات فرهنگی به زائرین خواهد پرداخت.

موکب دانش آموزی «کربلا، طریق الاقصی»

خدمات مواکب حسینی در مرز تمرچین پیرانشهر به زوار اربعینی

موکب دانش‌آموزی «کربلا، طریق الاقصی» در مرز تمرچین پیرانشهر با محوریت خدمات‌رسانی به نوجوانان و مخاطبان دانش آموز، فعالیت خود را آغاز کرد.

این موکب با حمایت ستاد اربعین حسینی آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کند و قرار است با توزیع بسته‌های فرهنگی و آموزشی به دانش آموزان و فرهنگیان، برگزاری برنامه‌های متناسب با قشر مخاطب، برپایی محل اسکان موقت زائران در محل مدرسه و نیز پذیرایی از زائران به خدمات رسانی بپردازد.

موکب امام رضا(ع) در مرز تمرچین شهرستان پیرانشهر

خدمات مواکب حسینی در مرز تمرچین پیرانشهر به زوار اربعینی

موکب امام رضا(ع) هم در سالن ۲۰۰۰ نفری شهرستان پیرانشهر بر پا شده و به زائران ابا عبدالله الحسین(ع) در اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند، اسکان، تغذیه، برپایی مراسمات فرهنگی و عزاداری از مهم‌ترین برنامه‌های موکب امام رضا(ع) است.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha